маратонки магазин

вторник, 28 април 2009 г.

Adidas маратонки онлайн

адидас маратонки лого


Адидас е немска компания.

Фирмата Adidas-Salomon АД е назована на името на нейния основател Адолф Даслер (неговият прякор Ади и първите три букви от неговото фамилно име). Фирмата е основана в град Херцогенаурах и е първият по големина производител на спортни стоки в света.

Марката Adidas става световноизвестна с победата на немския отбор на световното футболно първенство през 1954 г. в Берн. Немският отбор тогава използва обувки на Даслер, при които бутоните могат да се подменят, което тогава е било революция.

Даслер умира през 1978 г. и оставя след себе си един световен концерн.

Фирмата Пума собственост на брата на Адолф Даслер, Рудолф Даслер е един от основните конкуренти на Adidas.

Седалището на фирмата продължава да е в Германия, докато производстовото отдавна е изнесено в други части на света, основно в Азия.

Чрез покупката на Salomon Group през 1997 с марките Salomon(ски и принадлежности за зимен спорт, TaylorMade(голфпринадлежности),Mavic и Bonfire, производителят на спортни стоки и маратонки Adidas днес е интернационален концерн. В момента текат процесите по финализирането на сделката за продажбата на Salomon Group на финландската фирма Amer Sports Corporation, след което компанията отново ще приеме името Adidas АД

На 3 август 2005 станаха известни плановете за поглъщането на конкурента Reebok, като се очаква сделката да бъде финализирана следващата година, с което ще възникне спортна империя с оборот от 9 Милиарда евро.


Запазена марка

Запазени марки на фирмата са популярните три линии и логото с трите листа (Trefoil), което символизира олимпииския дух, който обединява трите континентални плочи. В началото на 90те години за популяризацията и превръщането на трите линии в успешна марка допринасят Мадона и Дейвид Бекам. А още през 1986 г. Run DMC построяват "музикалния паметник" на марката с песента си "My Adidas", като възпяват обичания модел "Superstar".

Емблемата и Олимпийските игри

По повод спор за големината и разположението на емблемата върху облеклото на олимпийските атлети Междунароният олимпийски комитет (МОК) реши, че в бъдеще Adidas нямат право да рекламират по особено и натрапчиво своите три линии отколкото конкурентите на фирмата, като разрешени за подобна реклама са 20 кв. см върху облеклото, като това правило влиза в сила още на Зимните олимпийски игри през 2006 г. в Торино.

Поглъщането на Reebok

На 3ти август Adidas обяви поглъщането на Reebok. С тази покупка Adidas ще увеличи почти 2 пъти пазарния си дял при продажбите на спортни обувки в Америка, като този дял достигне около 20%(данни от 2005). Поглъщането струва според изявлението на фирмата 3,1 Милиарда евро. За да бъде приключена сделката обаче е необходимо одобрението на акционерите и картелните власти. Предложението на Adidas за една акция е 59 щатски долара. До този момент Adidas нямат голям пазарен дял при спортните обувки в Америка, за разлика от Reebok докато ситуацията в Европа е точно обратната. Именно завладяването на пазарни позиции в този сегмент и подобряването позицията на Adidas спрямо конкурента NIKE (Оборот 11,6 милиарда 2005 г.) е целта на операцията по изкупуването.

Футболни събития

Световната футболна федерация вече подписа договор с Adidas, така футболните топки за световното първенство по футбол 2010 г. ще бъдат доставяни от немската фирма. Adidas притежават и правото за предварителна продажба на рекламно време и площи от стадионите на световното първенство. Заедно със Световното футболно първенство през 2014 Adidas е изразходвала около 250 млн. евро за футболни събития. От 1970 г. всички световни футболни първенства биват неизменно спонсорирани и от Adidas.

Adidas притежава и 10% от акциите на Байерн Мюнхен.

Източник http://en.wikipedia.org/wiki/Adidas

Няма коментари:

Публикуване на коментар

(C) 2009 | Oнлайн маратонки магазин